Tato Situace je z části určitou obdobou Situace X, která je však zde zastoupena jen jako jedna z několika základních incidencí. Jedná se o situaci komplexní jejíž složitost je dána variabilitou liniových prvků terénu, které se jednotlivých kolizí účastní, postloupností a návazností těchto kolizí s liniovým prvkem dálnice určeným dvěmi souběžnými geometriemi. Typickým pro prvek dálnice je postupné střídání kolizí se souběžnými symetrickými oboustrannými liniovými prvky typu násep, asymetrickými oboustrannými liniovými prvky zářez, navazování průběhu liniových prvků dálnice a most, přerušování liniových prvků terénního reliefu liniovým prvkem most, který je společným mostem pro oba jízdní pásy a pod.
Je nutné ošetřit plynulé přechody mezi typy a kolizemi i liniový objekt komunikací procházející pod mostem. Každý jízdní směr je v databázi reprezentován vlastním mostem.
Terénní stupně jsou podle sklonu buď paralelizovány, nebo slícovány s průběhem značky dálnice. Zároveň dochází k maskování terénních stupňů značkou mostu.
Při změně zářez – sráz u terénních stupňů by mělo dojít k pozvolnému kolmých čárek terénního stupně. Terénní stupně jsou, jako méně důležitý prvek, přerušovány (maskovány) mosty a propustky na komunikacích.